Dagens ridpass- Juniorspecialen

Idag red jag som sagt juniorspecialen på Lancelot, på framridningen jobbade vi med att renodla hjälperna och jogga igång dem i alla gångarter, sedan jobbade vi lite på volter för att verkligen kunna ställa igenom, och att hästen ska "klicka" när man ställer, det är alltid bra att gå igenom grunderna igen så att man inte kommer ifrån dem.

Sedan kom vi till övningarna, vi skulle först göra skänkelvikning halva långsidan, sedan göra en tiometersvolt och göra öppna andra halvar av långsidan, så jobbade vi på båda långsidorna i båda varven.

Sedan skulle vi jobba lite med enkla byten, först red vi på en volt och gjorde skritt-galopp övergångar, sedan gjorde vi enkla byten på serpentinbågar.

Efter det så travade vi av dem.

Jag är inte så väldigt nöjd med min ridning idag, var ganska trött i kroppen efter en hel dag i stallet och Lancelot har inte varit igång så länge efter skadan, så vi båda var väl lite ringrostiga, men det blev mycket bättre mot slutet.

Och en lite rolig sak med specialen är att det går bara bra varannan gång för mig, förra gången gick det jättebra, och den här lite mindre bra, så då går det förhoppningsvis bra nästa gång ;)

/Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Jacquline Carlström

gud vilken fin blogg,

kolla gärna in på min också! :D

2011-12-18 @ 18:30:55
URL: http://superhorses.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0