Första inlägget

Jaha, nu har Elin kommit igång med bloggandet så då är det nog bäst att jag också gör det.

Jag heter alltså Maria Öberg och jag är född 1996 och bor i Kolbäck och rider även jag på s´Stora Ekeby Ridskola, har även haft medryttarhäst men har ingen just nu. Jag började rida när jag var ca nio eller tio år tror jag, hästintresset kommer nog från att jag tycker så mycket om djur i allmänhet och då ville jag börja rida, jag fick egentligen inte börja rida först för att min pappa är allergisk mot hästar, men efter mycket övertalning och om att jag skulle ha mina ridkläder på ett speciellt ställe så gick det bra tillslut. Nu rider jag lektion på Sterk varje måndag, hoppar varannan fredag och sitter med i klubbens ungdomsstyrelse jobbar i stallet varje lördag och är aktiv i lite andra projekt som klubben håller i.

När jag inte är i stallet så går jag i skolan, är med kompisar och pluggar. När man går i nian och snart ska välja gymnasium så tar skolan ganska mycket tid, men det går att få ihop det med hästar och kompisar bara man vill och prioriterar. Många vänner träffar man ju i stallet också.

Det är nog allt som finns att säga om mig :D


Min och Lancelots första tävling, påskhoppet 2011, 70cm



Jag och Flamingo på Majpokalen 1/5-2011



/Maria



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0