Gårdagens ridpass- Tessan

Igår red jag ridlektion i min måndagsgrupp för första gången på tre veckor, på grund av lucia och öppet hus som kommit i vägen. Men det är i alla fall riktigt roligt att ha kommit igång med ridningen ordentligt igen. Efter jul ska allt vara som vanligt igen.

Men åter till ridpasset, jag red en häst som heter Quite a Treasure, eller Tessan som hon kallas, ett sto efter Quite Easy, och shit vilken fin häst, precis min typ, jag har börjat fastna mer och mer för ston faktist. Hon var väldigt känslig och fin i munnen men man fick ha benen där hela tiden, annars kan hon gå mer "uppåt" än framåt eller vad man ska säga, hon har väldigt stort steg så man känner väldigt tydligt när hon inte är riktigt framme för skänkeln för då trampar hon mer uppåt och tappar bjudningen lite.

Vi gjorde en övning när man verkligen fick tänka till lite, både ha koll på hästen och alla andra, man skulle rida in i öppna på medellinjen fram till X och sedan lägga en 8volt ut till långsidorna och när man kom ut från volterna skulle man behålla ställningen och böjningen från volten och rida öppna ut också.

Det var väldigt roligt och jag tyckte väldigt mycket om henne, hon hamnar absolut bland mina favoriter! :D

Hade ingen bild på henne så det fick bli en från Sterks hemsida


Kram/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0