Hiss/diss

Nu kör vi första hissningen och dissningen här på bloggen :D
Vi kör på lite annat än bara hästar ;) detta är trots allt inte bara en hästblogg ;)

Vampire Diaries!
Sjukt bra TV-serie och allvarligt beroende framkallande, min drog under långtråkiga dagar. Det är bra och snygga skådisar, lagom spännade och det händer något nytt hela tiden, inte så förutsägbart som vissa serier kan vara. Jag tycker att VD(vampire diaries) är mycket bättre än t.ex twilight. Twilight blir så onaturligt i jämförelse, eftersom vampyrerna i VD är lite mer lika människor, men ändå vampyrer liksom. Så om ni har tråkigt någon dag kan jag verkligen rekomendera Vampire diaries! Serien är inne på säsong tre och jag har sett alla avsnitt oräknerliga gånger och är fortfarande fast!

Lite av seriens handling:
Elena Gilbert är en helt vanlig tonårstjej i en liten småstad och hon bär på en sorg efter att hennes föräldrar har dött. En dag möter hon Stefan Salvatore, som hon genast fattar tycke för. Men Elena vet inte att Stefan är vampyr och har varit det i närmare 160 år. Stefan har också en farlig men oemotståndlig bror, Damon, som också är vampyr. Elena dras in i en farlig härva av vampyrer och häxor och måste lära sig att skydda dem hon älskar. Saker börjar att hända Elena, den äldste vampyren i historian letar efter henne och hon gör allt hon kan för att skydda sina närmsta vänner och sin familj även om det kostar henne livet.

Bilder från google







Vädret!
Jag vill ha snö!!!
Hatar verkligen sånt här ruskväder. Storm, spöregn och leriga hagar. Man blir deprimerad, nu vill jag ha ljus, snö och minusgrader. Eller sommar, det skulle vara ännu bättre!! Hoppas det blir bättre väder snart. När hunden knappt vill gå utanför dörren är det illa ;)

Sånt här väder skulle inte sitta helt fel!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0