I'm here!!

I'm back, förhoppningsvis ;) Men jag har i alla fall haft noll bloggmotivation den senaste veckan. Jag har inte haft några idéer inga bilder ingenting helt enkelt. Men nu kör vi på nya tag ;)

Påskhoppet gick i allafall bättre än planerat. Hon var superfin på framridningen, blev dock lite seg på framhoppningen men inne på banan så taggade hon till och var otroligt posetiv och glad. Nollade förklassen 60cm!

Till själva påskhoppet(70cm) så red jag inte fram så mycket utan red på utebanan en stund, helt okomplicerat i alla gångarter. Sedan in på framhoppningen och hoppade ett språng på räcket och två på oxern, skrittade till det var min tur och hoppade räcket en gång innan jag gick in. Hon var super i grunden, lite väl taggad kanske men bra galopp hade vi, omhoppningen gick också bra, jag hade planerat att ta en snäv sväng till sista hindret och körde stenhårt på den planen, men precis när jag hade svängt så insåg jag att det var en dålig idé, men lite sent att ändra på det då, vi tappade galoppen i svängen, men tur att man har en superponny som hoppar även fast piloten klantar till det. Men tiden räckte till en vinst i klassen i alla fall, pågrund av min klantiga sväng ;) Men Flamsi skötte sig utmärkt! Hon var väldigt positiv och glad på banan och kändes lika taggad som jag ;)





Uppdaterar lite om måndagens ridpass lite senare
Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0