Har jag glömt?

Jag tror jag har glömt att berätta om den stora bruna hästen på headern? - Ifall jag redan har berättat så kommer det en liten fördjupning här!

Power Dream "Drutten" född 2007.

Drutten ägs av min moster, som köpte honom för ca ett år sen från Stall Grevagården. Drutten är Lett. Import och renrasigt Lettiskt Halvblod.
Han är ca 180 i mkh men vääärldens mest sociala häst! Man får kappt vara ifred ;)

Han rids och longeras regelbundet och löshoppar. Förra ägarna hoppade ca 50 cm på honom, och nu har moster + min ridlärare börjat hoppa igång honom lite smått. Han tycker det är super kul!

Varför har jag honom på headern då? - Jo för att jag red honom när han stod på STERK, nu är han uppstallad hemma hos moster. Nu har han fått för sig att bocka då och då, så mamma tycker det blir säkrast att vi rider honom igen efter hans "tonårsperiod" vilket blir bra ;)

Här kommer några bilder på sötnosen!



syster rider, hon är ca 175 cm!


vänster: maria och azze, 69 cm. höger: jag och drutten, 180 cm....


litet huvud...


första gången jag satt på honom, sterk -11.


jag och hestis!

/elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0