Hoppträning!

Igår var det som Elin redan har sagt hoppträning! Vi hade slagit ihop storhäst och ponnygruppen eftersom Erica var sjuk. Jag hade Anna, precis som förra gången och det gick bättre den här gången.

I framridningen kom jag åt henne mycket bättre, det fanns mycket plats för henne att röra sig på och man kunde rida på stora böjda spår och ställa igenom ordentligt, jag flyttade mycket och gjorde övergångar.

Vi började hoppa fram på en studs, och det gick väl lite sådär, hon blev lite förvånad att det var flera hinder på rad, men efter ett tag fukade det också.

När vi sedan skulle hoppa på volt så fick hon lite taskig galopp, och det blev liksom lite platt fall och kråkhopp i början, Hanna trodde att det kunde bero på att hon gått så mycket ponnylektioner och då måste hon bromsa hela tiden eftersom hon är liten storhäst, för att hon är absolut inte seg, men blev lite springig. Men tillslut satt det med när vi fick upp farten!

Jag är hyfsat nöjd med min ridning också med tanke på att det vara andra gången jag red henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0