Juniorspecialen

Idag har jag ridit juniorspecialen. Jag hade Lancelot och det gick faktist riktigt bra. Vi repeterade det vi gjorde förra gången, skolor, och en skritt-galoppövning. I framridningen flyttade vi mycket undan skänkeln, öka/minska volter och framdelsvändningar. Stundtals var han riktigt fin, och väldigt lydig och jag fick en väldigt bra känsla. I dessa lägen är det så himla kul att rida! När han stänger av för skänkeln helt är det dock inte lika kul, men det är inget som är omöjligt att lösa ;).

Men jag kom åt honom väldigt bra idag tycker jag, även om jag tappar fokus ibland. Han frustade en del när vi skrittade av som han nästan aldrig gör och blev riktigt svettig. När vi kom ner till stallet var det första han gjorde att rulla sig, gullhästen.

Vi red utan stigbyglar säkert 85% av passet så jag var lite mör i benen efteråt kan man säga. Men är som sagt riktigt nöjd med både min och prinsens insats idag! Hade gärna haft någon som filmade eller tog kort, men det var inte så mycket folk alls i stallet så hittade ingen att fråga.

Har lite bildbrist just för tillfället känner jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0