Måndagens ridning.

Igår var det dags för ridlektion igen, hästarna hade vilat i söndags så de var lite pigga!

Jag red Efendi, och det gick väl sådär, han kändes lite stel och ville gärna springa ifrån mig, men det blev bättre mot slutet när jag fick mer koll på yttersidan som gärna ville vara överallt ungefär... I galoppen kändes han riktigt fin i alla fall, och jag tycker att han är lättare att jobba i galopp än trav. Vi hade vikarie, men det funkade bra ändå. Vi jobbade med lite skänkelvikningar och tio-metersvolter.

Men hyfsat nöjd med min ridning i alla fall, vet att jag också kunde ha gjort bättre ifrån mig. Jag red Efendi ganska mycket när Lancelot var halt, och jag red honom även för Marianne några gånger, och några gånger gick det riktigt bra, när man hittar knapparna är han riktigt fin!
Är riktigt taggad till Marianne-träningen på söndag, hoppas jag får Lancelot! :D

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0