ojojoj!

Förlåt för att jag inte har bloggat, men jag har inte haft tiden till att sätta mig!

I tisdags - kom till stallet runt tio, var på ungdomsambassadörerna :) vi hade kadrillj och jag var i marias lag, som hon skrev tidigare.. vi förlora! Tävlingsmänniska som jag är..
Iaf det slutade två då skyndade jag mig att mocka och fixa allt eftersom Korall kommer in vid halv 3 för det är så mörkt :(
Jag tänkte först rida korall och sen lektion men jag är som jag är och ändrar mig alltid i sista minuten så hon fick gå med på lektionen :)

Vi tränade på övergångar, sidvärtsrörelser mm. Hon är bara för bäst! Kunde till och med rida utan delta ringarna på pessoan! lycklig tjej!<3

I onsdags - Jag kom ut vid halv 8, skulle rasta av korall innan ägaren skulle rida henne på lektion kl fyra :)
Så vid ca tjugo över åtta kommer en ridlärare och säger att stora ridhuset är bokat till halv tolv och det lilla från halv 10.. SMÅTT PANIK!

Skynda sig att borsta sadla mm. Sen kommer en ridlärare och säger att vi kan få hälften av stora ridhuset ;) puuh...
Tack bästa Erica!

Red igenom henne lite mjukt på böjtspår och två galoppbommar :) Kunde göra halt från galopp, den lyckan är stor!<3

Sen så behövde jag inte mocka eller göra foder eller ngt för det kunde ägaren göra tydligen! Så jag hjälpte till i stora stallet (ridskolestallet) och filmade maria när hon var på hoppkurs :) Vid fem åkte jag sandra, emelie och deras mamma till glada hästen och bytte en grimma till söta fölis :) Därefter åkte vi till hööks, sandra köpte magic brush och en tjocktröja, nice va de :)

Sen stannade vi på doken och sandra bjöd på glass :D segaste killen i kassan dock.. snodde en annans mcflurry och la fel saker i påsen osv.. tillslut kunde jag inte hålla mig för skratt utan började avgarva! stackarn... haha men ni skulle ha sett honom! Och de bakom i kön skickade mördarblickar på mig men men ..

Sen åkte vi tillbaka till STERK och fixade med fölis , gick på promenad osv! Hon är ett halv år nu, tänk va de går fort :)

Idag har jag skrivit so uppsats, alltså inget stall för mig..

I morgon då jäklar ;) Ut vid lunch och rida korall, sen ladda för hoppträning!
Ska försöka få någon att filma så det kommer upp här! Ska även sätta mig och redigera filmerna från i måndags (pay and jump) så ska jag lägga in den här senare ikväll!

oj nu blev det långt.. hoppas ni orkade läsa!


jag vet jag är hemsk, men den här va faktiskt kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0