vilken dag!

Kom ut till stallet runt två, då hade emelie varit så gullig och tagit in Korall och borstat och allt! Du är bäst!

Så runt 20 över två red vi ut! Pigga ponnys..
Korall är grym som "ledar" häst så hon traskade på utan att ens reagera på något! förutom ett blått flygande snöre....

Sen när vi ridit ut ca 40 min i skritt + lite trav i skogen red vi till ridhuset :) igentligen tänkte vi bara rida igenom dom men sen kom Lois och Hanna med Lusan och Ubbe! Haha flummritt or what...

Efter ett tag dressyrande tog vi av sadel och red barbacka, mys <3 Sen red vi kadrilj, haha allt detta på en timme och tjugo min..

Sen va det hoppträning! Äntligen börjar det ingen!

Hade Zingo, ovanligt.. ;)

Vi tränade på att hoppa i trav, studds, travbommar i en volt och ett räcke med höbalar och blommor!
Hanna, storahästgruppens tränare var sjuk så vi fick slå ihop ponnys+storhäst gruppen :)
Vi började galoppera fram på galoppbommar, skulle sätta fyra och tre galoppsprång imellan, gick super :)
Sen hoppade vi fram på blommhindret en gång, hoppa stoooort! haha söta ponny :)

Sen skulle vi sätta ihop det till en bana, först travhoppa ett kryss med bom framför,sen landa i höger galopp och bryta av, gå in på travolten med bommarna, fatta galopp ut i höger varn och hoppa halmbalshindret och sen landa i vänster galopp och hoppa studdsen!

Kul övning då man behövde ha de inramade och lydiga!:)


Nu packar jag,  ska snart till min fina Maria Lillberg och sova där tills i morgon då det är USEK möte och sen har jag korall och lektion på kvällen! Aktiv tjej hiho!

Nu ska jag fortsätta packa och fixa mig, höörs!

film bild från igår:)


pay and jump

pay and jump :)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Haha Elin, va inte det där nyårshoppet? Det va väll inte pay and jump? :D Kram

2012-01-08 @ 13:06:14
URL: http://isabellepetterssons.blogg.se/
Postat av: maria

Nyårshoppet var typ som en pay n'jump, eftersom det bara var clear round ;)

2012-01-08 @ 15:08:35
URL: http://detvahoppryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0