Dagens ridpass!



Idag på min vanliga lektion red jag Arena, valack född 2006, så han är ganska ung. Han är väldigt stor, över 170 säkert, och väldigt lång hals och långa ben. Vi red först på fykanten och jobbade dem i skritt, att man kunde vända med raka hästar i hörnen och så småning om varva med bakdelsvänding. I början kändes allt väldigt stort, men jag hittade knapparna efter ett tag och sedan flöt det på. Men man fick jobba väldigt mycket för att rida ihop honom, hej träningsverk, imorrn syns vi igen...

Sedan fortsatte vi rida på volter, ställa inåt, utåt, tagen bakdel och ställa utåt och flytta undan.  Det passade väldigt bra för mig som satt på en ny häst. Galoppen var också väldigt stor, och han har lätt för att byta så ibland blev det lite missförstånd och fel galopp men det fixade sig. Väldigt nöjd för att vara första gången, men det känns i magen nu vill jag lova. Men då vet man att man har ansträngt sig i alla fall ;) Hoppas på att få fortsätta med honom nästa vecka!

Bild från Sterks hemsida.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0