Gårdagens ridpass

Gårdagens


Igår
var det UA-ridning. Jag hade Gladys och är nöjd med ridpasset. Gladys är väldigt märrig av sig så det gäller att vara konsekvent och verkligen visa vad man vill! Det blev bara en liten diskussion på framridningen när vi red på volterna och jag skulle ställa igenom så kickade hon lite, men det gick över rätt fort. Så när vi väl kom överens blev hon fin.

Själva övningen var framdelsvändning, och vi skulle vända från långsidan, in mot meddellinjen, göra en framdelsvänding helt om och sedan ut på spåret igen. På den andra sidan jobbade vi självständigt, flyttade undan, övergångar och tempoväxlingar. Jag tycker att det gick bra, man fick passa så att hon inte blev för snabb in i vändnigen, men annars fin. Tyckte att allt lösgörande gav resultat och hon blev mjuk och verkligen bjöd ordentligt på slutet. Så jag är nöjd, tycker att det är roligt att rida hästar som Gladys, man lär sig att vara konsekvent i sin ridning och det är viktigt, och nyttigt tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0