Hoppträning!


I fredangs var det hoppträning, regnet öste ner så vi höll till inne. Jag hade Efendi och det gick super! Det var första gången jag hoppade honom och det gick hur bra som helst. Han var lite lik Lancelot i sättet man måste rida i hoppningen. Det känns som att det här skulle kunna bli riktigt bra!  Vi hoppade i alla fall en serie med tre studs, ett gallopsprång, räcke ett galoppsprång till ett till räcke. Först hoppade vi igenom den och sedan utan händer några gånger.

Sedan avslutade vi med att hoppa en oxer på långsidan, och det kändes riktigt bra! Jag är i det stora hela nöjd med passet och det var roligt.

Lancelot är halt förästen, och jag som skulle rida för Michan på torsdag, inte bra alls. Vet inte vad det är för fel dock, han har väl antagligen levt rövare i hagen eller något.

Nu ska jag inte klaga mer, hörs imorrn :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0