Ridutveckling


Hello! Nu är jag tillbaka, har haft lite bloggtorka, ingen big deal. Får hoppas att inspirationen är kvar nu!

Idag har jag ridit ridutveckling, hade Lancelot och vi red i stora ridhuset, skönt när man har storhäst, och även skönt för ponnysarna att kunna sträcka ut lite. Vi jobbar med utbildningsskalan och i dag stod lösgjordhet på schemat, skänkelvikning, ha koll på yttersidan och lite galopparbete. Jag tycker att han var fin, lite spänd, men det släppte så småningom, i galoppen var han ruskigt fin, kändes som att jag skulle kunna gallopera på stället, och han ökade fint också, så lydig och jag behövde knappt göra någonting. Efter galopen slappnade han av mer och fick lite bättre bjudning. På slutet när vi avslutade blev han riktigt fin! Det var så länge sedan jag red honom så hade nästan glömt bort hur det känns. Fina, fina prinsen!



Har anmält mig till en dressyrtävling, det var typ hur länge sedan som helst jag tävlade dressyr. LB:1 och LA:1(!) blir det. Min ridlärare tyckte jag kunde testa LA... hoppas jag överlever, men det ska nog gå bra :) Det blir min och Lancelots första dressyrtävling, så nu får han visa vad han går för, det är väl egentligen dressyren som är hans starka sida, men med mig har han fått vara hopphäst, men nu blir det dressyr för hela slanten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0